Arbetsmiljö

Just nu sitter jag i datasalen med en lärare hack i hälarna hela tiden.
"gå ut från den där sidan annars får du gå ut härifrån"  men vad ska man göra när man inte vet vad man ska skriva om? Men hur ska jag kunna koncetrera mej, begravningen närmar sig och jag är sjuk, jag kan bara inte. Det är två dagar kvar. Två ynkla dagar kvar till den dära förbannade begravningen, jag vill inte, jag vill strejka men de får man inte.

* Stress
* Alkohol och droger
* jämnställdhet
* kränkande särbehandling
* mobbing

jag funderar på kränknade särbehandling. Just för att de finns överallt.
På något sätt och på något vis så finns de överallt. Men jag kom på att de är väl typ samma som mobbinga.
De har väl  en viss likhet iallfall eller? Jag tycket de. Men jag dras mest åt det hållet.
Jag menar de kan vara allt mellan diskriminering till sexuella trakasserier och rastistiska
meningar. Det är väl ändå någon form av mobbing.
Men dagens samhälla tar man mobbing som att de bara är i skolan de förekommer
men de finns även på arbetsplatser. Så jag tycker att särbehandling faktiskt är mobbing.
Eller har jag fel?

Men nu ska jag plugga, Puss hej
/ Mysan


komentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0