Vän

En vän för mej betyder. Att en person man har roligt med, en man kan lita på och att personen ställer upp och stötar en i alla sammanhang och inte bara säger att den ska finnas där vad som än hände utan faktiskt också gör det. Det va en gång i mitt liv som allt förändrades.
Jag fick vänner. Vänner som jag trodde skulle finnas för mej hela tiden och trodde de va vänner för livet.

Sen dog blev min pappa sjuk och dem sa att dem stöttade mej och skulle finnas för mej hela tiden.
lite senare så avled han och jag blev deprimerad. Dom höll de dem lovade, dem fanns där för mej. Men inte alls hela vägen. De höll kanske en vecka. Sorligt.

Sen får man höra bakvägen, den otroliga bakvägen att det tydligen va jobbigt att umgås med mej för att jag va så nere. Men de är ju inte så konstigt min pappa dog.
Jag började få problem med magen, jag tappade mitt hår som gjorde så jag mådde ännu sämre. Så istället för att umgås med mej och försöka göra mej gladare, Så ingnorerade dem mej. kallar man de vänner?
Dem gjorde många saker tillsammans men aldrig sa dem till mej. Fick aldrig vara en " en del av....".
Men antar att man får ta konsekvenserna när ens pappa dör.

Nu är det över ett år sedan min pappa dog. Och jag tänker på han fortfarande varje dag och jag saknar honom varje dag. Men nu kan jag hantera det. Och varje dag får man en klarhet i problemen jag har och haft med kroppen.
Men alla kroppar reagerar olika. min mamma fick njursten vilket oroade mej en del också. Min lilla syster fick problem med magen och huvudet vilket oroade mej också.
Men allt går mot ljusare tider.  Det ända jag kan oroa mej för nu det är min farfar som inte mår särskillt bra och allt blir bara sämre. Har faktiskt inte berättat det för någon vem ska jag berätta det för? Dem ? Nej dem skulle säkert ändå inte bry sig.  Vet inte riktigt om jag kan kalla dem vänner men tack för den tiden iallfall...


Men jag vill bara säga tack till.

Tobias, min pojkvän som har varit med mej och stöttat mej hela vägen, och jag är glad att han finns och har funnits och kommer att finnas. Utan honom vet jag inte om jag hade klarat tiden när dem va som mörkast. <3

Min mamma, som har varit otroligt stark hela tiden. Det är klart att man är ledsen men hon har verkligen varit stark. och kunnat lyssna på mej samtidigt som jag hat kunnat lyssna på henne.

Min lillasyster, som inte vissat så mycket men jag vet att hon varit ledsen men hon har också varit en stor del till bra dagar och många skratt.

Min storasyster Emelie, Vi har ju samma pappa och vi har pratat en hel del och jag är verkligen glad över att kontakten har blivit bättre mellan henne och mej och även mamma som inte är hennes riktigt mamma men det är jag verkligen glad över.

Dors, jag vet att du har haft mycket med dej själv.  Men du har fått mej att le många gånger och du har pratat med mej och det känns tryggt att du litar på mej och jag vill fortstätta finnas i ditt liv.

Amanda, Du kom in väldigt sent i mitt liv men du har gjort mycket ändå. Du är en av dem som fått mej att börja leva igen. Du stöttar mej verkligen och finns där hela tiden.

Älskar er alla, tack för att ni finns. <3


komentarer
Postat av: mamma

Älskar dej oxå! Och nu vet vi vilka som är våra vänner! Och vi älskar dom tillbaka<3

2010-06-21 @ 22:14:30
URL: http://wellnesforlife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0