Vad är detox ?

Detox är en utrensande metod att äta. I kroppen samlar vi på oss så mycket gifter från maten vi äter och de vi dricker.
Som snabbmat, alkohol,kaffe och socker. Med denna metod rensar man ur kroppen på dessa gifter, metoden ska pågå under ett visst antal veckor, Tycker man om det kan man ju fortsätta.
Ett tips för att göra metoden lite mer miljövänlig, Köp allt egologiskt.
Man fokuserar på att kroppen ska få i sig vitaminer och mineraler och antioxidanter.

Detox är en metod som passar alla som vill ha en nystart för kroppen en perfekt komma igång grej. Man påbörjar framför allt ett hälsosammare livstil.

Metoden är svår att börja med men ju längre man håller på ju enklare blir det. Man får in det som rutin och ja det är som med allt annat som blir enklar och lättar ju längre man håller på med det.

De man ska undvika i metoden är alla gifter som kroppen drar åt sig som alkohol, kaffe och mat med mycket tillsatser.
Dra ner på saltet i maten och undvik helst socker, kött, fisk, skaldjur, mjölkprodukter och sädesslag. Alltså bara leva på levande föda i stort sätt. Men i mitt fall kan jag inte undvika eftersom jag tränar så mycket.

De som händer med metoden är man går oftast ner i vikt, magen blir lugnare, hyn blir bättre och håret blir bättre och man sover mycket bättre.
Eftersom detta är nytt för mej har jag inte riktigt kommit så långt men i bloggen kommer jag hålla mej uppdaterad.

några frågor är det bara att fråga jag svara mer än gärn
Och Linda jag hoppas att det  var lite fakta så du förstår vad jag håller på med =)

komentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0