Matlagning och gräsklippning.

Idag har jag lärt mej något nytt. Jag har lärt mej att klippa gräs med en motorgräsklippare.. Roligt men jobbigt.
Va hemma hos farfar och klippte hans tomt eftersom han inte orkar det.
Så nu står jag i köket och lagar mat, Platsen man oftast kan hittar mej på.

på Schemat för köket idag står det.

- Ugnsbakad Falukorv med hemmagjort potatis mos, Eftersom det inte finns någon bra potatis i butikerna just nu så tog jag bakpotatis. Gör lite extra så skickar jag en låda till farfar också, Snäll som jag är.
- Mozzarella rullar, Kommer lägga in bilder sen hur man gör, Dem är så jäkla goda dem dära rullarna. Mamma brukar göra dem så nu ska jag pröva själv.
- Sen ska jag ta mej och baka lite glutten bröd så jag också kan äte mackor.. Har ju äntligen köpt jäst..


Sen ska jag tvätta och kolla på film också. Men maten går först för jag är vråååålhungrig.
och det konstiga är att på sista tiden har jag blivit hungrig hela tiden. Fråb att aldrig vara hundrig till att vara hungrig jämnt det är skumt. Så jag har köpt en massa frukt så jag tänkte byta ut allt godis, glas och mackor man stoppar i sig till bananer istället. Duktigt va =)

Men jag skriver mera sen och lägger in lite bilder också.
Ha de gött

komentarer
Postat av: - Alexandra!

sv: Åh, det låter som riktiga kanontatueringar ju! :D

2010-08-12 @ 15:26:49
URL: http://ninjafruit.blogg.se/
Postat av: mamma

Glöm inte att jag vill ha en smakbit på mozzarella rullarna!

2010-08-12 @ 21:37:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0