Ny Katergori

Kategorin lyder  VIKTKOLLEN.
I och med att jag är överviktig och vill ändra på det. jag hade en bra vikt förr men jag vet inte vad som hände min pappa dog kan vara därför och jag ska vara ärlig nu att jag åt mig inte tjock. Jag har aldrig ätit mig tjock. Utan jag har min fars gener där av med född storlek har alltid varit mullig och kraftig. Men jag har aldrig varit överdrivet FET fast jag oftast tycker det.
Visst jag var vait mobbad över min storlek något som har förstört mitt självfortorende men det börjar komma igen.

När jag började spela innebandy på den nivån jag har spelat så rasade jag i vikt Men efter det dog min pappa och jag slutade äta typ helt och hållet. Jag åt kanske bara nånting litet varje dag och min kropp ställde in sig på svält. Och började då lagra de jag åt. Och därför gick jag upp i vikt än ner i vikt.
och jag har fortfarande meen för det, Som tex jag kan inte äta frukost och jag ar mycket problem med magen, Det är just de jag vill ändra på. Få min kropp att börja må bra igen.

Med hjälp av mamma. min pojkvän, min syster, mitt jobb och mitt gymkort så ska jag försöka ändra på detta.
Men personer som hjälp till att peppa mig att komma iväg och träna regelbundet och ett jobb att fördriva min tid med.  och även bli en bra kollega och kunna orka mera.

Under katergorin kommer ni att kunna följa min väg dit jag vill.
Kommer att ha en viktkoll varje vecka. Oftast söndagar där jag kommer att skriva en viktkoll då jag skriver hur mycket jag gått ner eller gått upp och en skriva en komentar om hur veckan har varit.
Kommer också skriva om allt som har med min hälsa att göra. Alltså mat, träning, motivation och insperation.
Jag hoppas att ni vill följa min väg dit..  och jag tänkte börja redan idag.





Sen jag började jobba har jag märkt att jag har rasat i vikt. Så jag tänkte ta mig i kragen och komma över min VÅG fobi och börja väga mig varje veckan. Började för två veckor sedan.

Så i söndags hade jag gått ner 2 Kilo på en vecka.

Mina mål är
- Börja äta frukost utan några hinder. (magproblem) Allt skulle bli så mycket lätter om jag verkligen kunde äta frukost på morgonen innan jobbet men det brukar alltid vara för tidigt för att min mage ska vilja ha frukost.
- Få min kropp att börja må bra. Få upp matsmälltningen och få bort dem tarmbesvär som jag oftast har. och även magsmärtor.
- Gå ner i vikt såklart.
- Bygga muskler. Specielt i armar, ben, mage och rygg men speciellt ryggen i och med att jag jobbar i ett sånt yrke som ofta orskar ryggproblem. Även en Stark bål är bra.
- Helt enkelt jag ska börja må bra.

komentarer
Postat av: Mamma

Skit bra Mysan! Kommer att peppa o tjata! Kommer att läsa allt och följa dej i verkligheten oxå! Glöm inte att äta upp salladen från lunchen idag! Go girli!!!!!!!!! Mama loves you!

2010-09-21 @ 19:39:08
Postat av: sandija

sv. tack :P din med! Ja du borde köpa den skor :P

2010-09-21 @ 19:51:41
URL: http://kwieien.blogg.se/
Postat av: sandija

sv. du kan låna din mamma eller pappas pengar :P

2010-09-21 @ 20:26:58
URL: http://kwieien.blogg.se/
Postat av: sandija

sv. jaså. okej :)jag förlora min pappa också.

2010-09-21 @ 20:39:47
URL: http://kwieien.blogg.se/
Postat av: liindblaads

tack så jättemycket för din fina kommentar :)

2010-09-21 @ 21:04:16
URL: http://liindblaads.blogg.se/
Postat av: 17 år och ung mamma

åh tack så mycket :D

2010-09-21 @ 22:14:50
URL: http://paulinagavelin.blogg.se/
Postat av: 17 år och ung mamma

tack :) allt bra?

2010-09-22 @ 08:43:58
URL: http://paulinagavelin.blogg.se/
Postat av: Kimiees-Här kan du läsa om mitt skitroliga liv som tonåring i Eskilstuna.

sv; åå tack sötan :D

2010-09-22 @ 09:59:52
URL: http://kimiees.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0