Glutenfri smulpaj


Sådär då är jag hemma och jag är trött som ett svin. Det blev inte bara att hjälpa mamma utan att hälsa på Systers nya lärare eftersom hon börjat i en ny skola. Så ville mamma att jag skulle vara med eftersom vi är hennes familj nu efter att pappa dog. Sen så övningskörde jag också. Skojs Skojs men det gick sådära måste nog övningsköra lite till.

trött som ett djur när jag kom hem ställde jag mej och gjorde blåbärssmulpaj, Och god som bara den blev det.
Godare än en vanlig smulpaj..
Efterdet skulle jag laga mat men skulle bara lägga mej ner och vila ett slag, men lyckades somna tills älskling kom hem..

Nu vill ni säkert veta hur man gör SMULPAJEN *mums*

Ingredienser:
ca 3 dl glutenfri mix (180g om ni har en våg)
1 dl Socker
2 msk ljus Sirap
1 tsk vaniljsocker
75 g smör eller margarin

Fyllning:
ca dl 3 dl bär ( i mitt fall blåbär)
2 msk socker
1 msk potatis mjöl




1. Häll i mjöl,socker, sirap och vaniljsocker i en stor bunke.


2. Skär sedan margarinet i tärningar, Tillsätt dem.


3. Ta sedan handen och kläm ihop allting till smulor.
 

4. Så här ska det se ut.

 

5. blanda Socker och potatismjöl, jag hade i lite vanilj socker också.
 

6. Lägg bären i en ugnfast form.
 

7. Strö över socker och potatismjöl blandingen över bären.
 

8. Fördela sedan upp alla smulor över bären.


9. Grädda i ugn på 225 Grader i 20 minuter. Har du varmluftsugn ta 200 grader.


10. Ta ut låtsvalna en stund sen är den färdig att ätas. Betsämm själva om ni vill ha vaniljsås eller lättvispad grädde eller kanske bara äta den som den är...

Den är iallafall super god, bra även om man inte är gluten allergiker så är den super god.


Hoppas att ni tänker göra den.. Nu ska jag kolla på tv och vila jag håller på att somna.


komentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0